Pages

Wednesday, April 15, 2009

I love you but I don't really have to like you, right?



Jerk Pictures, Images and Photos

It's a classic. You fall in love with someone you would never ever thought of loving.

what's that line? over my dead body
well, in this case, he just stepped over your corpse...coz you already died when he flashed you that smile that made you curl your toes as you heart was melting.

he is just so wrong for you...huh?
he is everything you wouldn't put in your wanted-boyfriend ads -- 
and the way he limps when he walks, you'd think he is drunk! 
and his hair is always too long and messy!
and he has the expression that you just want to slap off his face...

BREAK!!!!
it's kinda annoying isn't it?  To hear a friend talk over and over again over how lame this one guy is. Or what a jerk  he might be. What a big loser he is with his friends...and gosh, have you heard of the girl he kissed last night? she is soo into telling you how she hates this guy that she never notices that -- all SHE talks about is him.

and so you drop hte million dollar question -- "do you like him"
classic answer would be -- a surprised expresion, hands flailing, eyebrows being raised and a firm - NO! of course not.

inside I scream ---  "then why is it that all we talk about is him?!"
makes you laugh right? she is falling for him and she doesn't even know it.

but its almost always the case with us girls, we end up wanting the one thing we swore to never put in our "ideal man" list... we scratch their faces off our own little world, never wnating to write his name -- and then-- tadaaa!! we end up signing a marriage contract instead waaahhhh!

No I'm not talking about my love story here. God know my own story is sooo crooked and messy, you'd end up wanting to drown yourself, rather than read and suffer the irony of my life. Not that it is that much of a suffering...it's more of following an idiotic sense when common sense should have prevailed.  

Hey! it's not easy being me you know, so back off -- I'm sure you have your own sob story hidden somewhere between your armpits...all i have to do is make you raise your arm and tickle you. kuchi kuchi kuchi.

anyways. what about this friend of mine? oh I'll call her later and pretend to listen while i have my earphone on the other ear. 
It's always the same old lines. I just like hearing her voice. It is sort of a comfort, regardless of the fact that all i get is almost always a replay of complaints and subliminal i-love-him messages. 

I don't have to like the guy to listen to his story...I love my friend enough...and I like hearing her rant. Something I can use against her when the need arises hahahaha! she has the right to remain silent-- and nope, she aint using that right...tsk tsk tsk.

anyways...  is it really possible to love someone you can't even like?

like is a relative word, right? could it be that you like him but your dislike of his personality is just a scale higher, thus highlighting hate more?  

i mean, there are certain relationships that displays that...like me and my mom.  There is no doubt I love my mom and I mean the world to her... if I get hurt, she'd die for me --- but sometimes, I know for a certain, that although she'd lay her life for me, there are times when she'd be willing to get an axe to chop my head off... 

Thank God,  sanity prevails...or is it the deficiency of the moment? (we don't have an axe sharp enough to cut ** ain't i lucky o.0  - sheeesh).

It's a love and hate relationship.
Even with my bestfriend.  who is sooo stupid and insecure "he" would wage war with his current partner --and guess what, I get to be blamed for it, becuase duh, i'm the only one who is close enough to the partner and her...waaah!

that's why, I didn't talk to her for months. I don't wanna be in the middle of a war where my only mistake was to be strategically positioned in middle! 

they throw bombs and they gun eachother! guess who ends up dead? me!
i get to catch all the bullets becuase I am within the firing range...drat! my ass hurts!!! and to think her partner is not really doing anything. she would say things and ask her about stuff that irks her...because it is really annoying to be asked stoooooooopid questions. 

At First, I tell my bestfriend... leave her alone!!!! i can't have you on her ass while I am working with her! nope -- "HE" doesn't listen..hooookay... FINE! I teach the  girl to turn off her phone if my bestfriend becomes too annoying...hahahahah! 

then they end up fighting becuase the stooopid bestfriend gets the wrong message, the girl hears a different thing because my bestfriend twists my sentences!!!! blah. blah. blah....

wait a minute! this aint my problem!...shyet.
 so i excused myself and dropped them both off to the floor to take care of their own asses -- i've underestimated them ....coz they are now doing very well on their own *laughs 

but yeah, my bestfriend irks me to the point of making me want to commit murder. But we are both different. and we do not necessarily have to laugh at eachother to know we have eachother. If i axe my bestfriend's head, and somebody out of sheer pity helps me, I'd turn to axe him down becuase he axed my bestfriend -- he has no right to do that! 

yeah... That's how sick our relationship is. 

and so this thingie with my friend that is somewhat annoying because she can't stop talking about this guy she doesnt like? nah! it's peanuts. 

If she asks me for advice, I'd tell her to go ask him on a date and then tell me how horrible it was **grins.  but of course -- over her dead body.
  



3 comments:

cathara said...

uhm, i would say yes its possible.

and let me guess, that friend of yours is much younger than you?!?must be in denial lol.

if she is, id talk to her the same way you do. weve been there. :)

leah said...

aside fromt he cbox shout out that this space of mine in the realm of online posting is becoming a relationship-focused space -- which i am still undecided if it is a good thing of not -- i am still glad to have heard from you again...it's been long since you last made ur presence felt here.... ^.^ and oh -- friend is hopeless hahaha!

cathara said...

:D expect my presence more lol